PSV heeft een nieuwe sponsor aangetrokken. Net als andere betaald voetbalclubs hebben ook de Eindhovenaren een crypto partner aangetrokken. Het Brabantse bedrijf AnyCoin Direct heeft met de club echter een andere soort overeenkomst gesloten dan tot dusver gedaan werd.
PSV is door de overeenkomst met AnyCoin Direct uit Veghel de eerste betaald voetbal organisatie die een sponsorbedrag daadwerkelijk in cryptomunten ontvangt. Andere clubs die in zee zijn gegaan met een cryptobroker krijgen de bedragen gewoon in Euro’s uitgekeerd.
De waarde van de sponsorovereenkomst wordt geschat op plusminus € 400.000,- per seizoen. In ruil voor dat bedrag mag AnyCoin Direct reclame uitingen plaatsen in het Philips Stadion. PSV heeft wel bedongen dat het een garantie opbrengst ontvangt op het moment dat de koers van de BitCoin erg veel daalt.
PSV is naar eigen zeggen door meerdere partijen uit de hoek van de cryptomunten benaderd en heeft met AnyCoin Direct gekozen voor een partner dat uit de eigen geografische omgeving komt en daarmee goed aansluit op het Metropoolregio Brainport Eindhoven-platform. Onder die naam heeft PSV een aantal toonaangevende (technologie)bedrijven uit de regio Eindhoven samengebracht die gezamenlijk hoofdsponsor zijn van PSV.
BLOX
De bekendmaking van de samenwerking tussen PSV en AnyCoin Direct volgt kort op de aankondiging van de sponsorovereenkomst die het Nijmeegse BTCDirect sloot met Ajax. BTCDirect, een van de marktleiders in Nederland op het gebied van BitCoin, ontwikkelde een eigen app, BLOX, waarmee crypto aangekocht, verkocht en gehodl’d kan worden.
Om deze BLOX app te promoten heeft BTCDirect nu een officieel partnerschap met Ajax gesloten, waarbij het de komende drie seizoenen op verantwoorde wijze Ajax supporters aanbiedingen wil doen om kennis te maken met cryptomunten.